Historien
Fyns Karosseribyg er en familievirksomhed stiftet af Keld & Grete Thomsen, der lagde de første byggesten til værkstedet i Søndersø i 1977. I 2002 gik Keld og Grete på velfortjent pension, og sønnen, Michael Krogsøe Thomsen, overtog virksomheden.
Fra fejedreng til fast inventar
Michaels rejse ind i virksomheden begyndte allerede i teenageårene. Som nyudklækket konfirmand fik han tjansen som fejedreng i værkstedet efter skole. Og selvom både uddannelser, militærtjeneste og en syv måneders jordomrejse som backpacker, trak Michael væk fra Fyns Karosseribyg de følgende år, vendte han altid tilbage til værkstedet. Med erhvervserfaring fra GMF Gelsted, HMF i Højbjerg og Fyns Karosseribyg i rygsækken var Michael godt rustet til at overtage ledelsesansvaret i 2002.
En virksomhed i udvikling
Siden 90’erne har Michael været mere eller mindre fast inventar i Fyns Karosseribyg, hvor han har spillet en væsentlig rolle i udviklingen af forretningen. Michaels interesse for håndværket og branchen, sit særlige servicegen samt sans for forretningsudvikling, har vækstet virksomheden og ført den gennem vanskelige perioder med udfordringer som it-krisen i begyndelsen af 00’erne og senere finanskrisen.
I tidens løb har Michael moderniseret virksomheden med bl.a. ny it-platform, produktudviklet, strømlinet samt optimeret alle arbejdsgange og processer for kontinuerligt at kunne servicere kunderne og samtidig være konkurrencedygtig. I 2011 sikrede Michael en eksklusiv samarbejdsaftale som importør af SOR Iberica fra Spanien. Ligeledes har han sikret en forhandler- og servicepartneraftale med Palfinger kraner fra Østrig samt gjort Fyns Karosseribyg til importør af F.X. MELLIER Kipper fra München – for blot at nævne et udvalg af de tilførte produkter. Dette har blandt andre initiativer betydet, at Michael af flere omgange har udvidet virksomheden.
Vi er vores ansvar bevidst
Michaels hjælpefilosofi og grundlæggende ordentlighed udgør i dag stadig det store tandhjul i Fyns Karosseribyg. Holdningen er, og har altid været, at den gode relation til kunderne er altafgørende. Det er den gode og konstruktive dialog, der får motoren til at spinde, og Fyns Karosseribyg gør altid en stor indsats for af finde den optimale løsning i samarbejde med kunden.
Troværdighed går hånd i hånd med ansvar. Det betyder konkret, at produktet skal være 100 procent i orden, og det samme gælder den service, kunden skal opleve. Som kunde kan du derfor være sikker på, at Fyns Karosseribyg står til regnskab for sine produkter og retter op på eventuelle fejl.
Som kunde skal du opleve, at Fyns Karosseribyg gør alt for at hjælpe dig.
Det skal være fedt at gå på arbejde
Dygtige, loyale medarbejdere får hjulene til at dreje rundt. Michael afsætter altid god tid til at oplære en ny medarbejder og prioriterer gode arbejdsrammer, der fremmer både trivslen og arbejdet. I 2021 modtog Fyns Karosseribyg arbejdstilsynets grønne smiley.
Fyns Karosseribyg har gennem årene udlært en lang række lærlinge, og flere af dem er stadig med på holdet. Ofte er der rift om nyudlærte svende fra Fyns Karosseribyg, fordi lærlingene får lov at prøve kræfter med de mange typer af opgaver.